Školský vzdelávací program Veselá škôlka

 

Názov a charakteristika ŠkVP

Predškolský vek tvorí základ z ktorého vyrastá zložitá stavba osobnosti každého človeka. Základná hodnotová orientácia každého jedinca sa utvára na jeho životnej ceste vplyvom vlastných vrodených dispozícií, ale tiež vplyvom vonkajších činiteľov, ktoré spolupôsobia pri rozvoji osobnosti počnúc od raného a predškolského veku . Jej kvalita a tým i kvalita celého ľudského života závisí od dobrých základov, ktoré sa utvárajú v rodine, cieľavedomou výchovou a vzdelávaním v materskej škole a pôsobením sociálneho prostredia v ktorom dieťa žije. V tomto procese rozhodujúca úloha prináleží dieťaťu, rodine a materskej škole. V duchu tohoto poznania a v zmysle platnej legislatívy je vypracovaný školský vzdelávací program Veselá škôlka , cieľom ktorého je komplexný rozvoja osobnosti dieťaťa v materskej škole. Vychádza z klasifikácie obsahu predprimárneho vzdelávania ISCED 0, Štátneho vzdelávacieho programu „ Dieťa a svet "a vlastného zamerania materskej školy . ŠkVP „ Veselá škôlka " pozostáva z 10 obsahových celkov - okruhov, ktoré sú konkretizované do tém, logicky na seba nadväzujúcich. Obsahové celky - okruhy a témy sú koncipované s cieľom vymedziť rozsah detského poznania sveta, oboznámiť, rozšíriť a upevniť poznatkový fond dieťaťa s následnou interiorizáciou hodnôt a vplyvom na celostný rozvoj detskej osobnosti. Koncepcia jednotlivých okruhov, tém a špecifických cieľov umožňuje učiteľkám vytvárať priestor pre vlastné tvorivé usporiadanie výchovno - vzdelávacej činnosti, výber adekvátnych vyučovacích stratégií a učebných zdrojov, aby malo každé dieťa priestor pre svoj individuálny tvorivý rozvoj prostredníctvom objavovania, experimentovania a tvorenia.

 

Dĺžka dochádzky a forma výchovy a vzdelávania

Do materskej školy sa prijímajú deti vo veku spravidla od troch rokov do šiestich rokov, vhodné materiálne a personálne podmienky umožňujú prijať aj dieťa po dovŕšení dvoch rokov veku.

DÍžka dochádzky do materskej školy tak u jednotlivých detí môže byť individuálna.

Posledný rok pred plnením povinnej školskej dochádzky sa deti spravidla zaraďujú do samostatnej triedy.

Materská škola poskytuje celodennú výchovu a vzdelávanie, po dohode so zákonným zástupcom dieťaťa môže dieťa navštevovať materskú školu v dopoludňajších hodinách.